Saturday, 23 March 2013

CYFROWA SZKOŁA


Nowe technologie informacyjno - komunikacyjne nieodwracalnie zmieniły współczesny świat, który stał się globalną wioską. Żywiołowy rozwój Web 2.0, wyzwolił w wielu ludziach ogromne pokłady kreatywności. Świadomość, że mogą współtworzyć i współdzielić się wiedzą spowodowała, że bardzo wielu młodych ludzi wykazuje się niespotykaną dotąd aktywnością intelektualną i komunikacyjną.


NOWY MODEL DYDAKTYKI

bodaj największym problemem polskiej edukacji jest zmiana mentalności nauczycieli  i przekonanie ich, że korzystając z internetu  można zarówno uczyć się jak i nauczać. W naszych szkołach króluje staroświecki model nauczania, oparty nie tylko na przekazywaniu wiedzy przez nauczyciela z jednej strony, a biernym odbiorem tych treści przez uczniów z drugiej, ale i e jedynie nauczyciel jest źródłem wiedzy. Tymczasem rozwój technologii ICT, a także pojawienie się pokolenia Z, powinno usunąć ten model nauczania do lamusa.

Internet staje się dla nas miejscem,  w którym lepiej pamiętamy to, gdzie można znaleźć określoną informację, niż zapamiętujemy ją samą. W konsekwencji nie pamiętamy znalezionej informacji, gdyż wystarczy nam świadomość, że wiemy gdzie ją znaleźć. 

W kontekście powyższej tezy, model nauczania stosowany w naszej szkole staje się totalnie anachroniczny.

No comments:

Post a Comment